![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Undertråd + Rose
Jag har köpt färdigspolad undertråd men det blir inte bra resultat när jag broderar med det. Det verkar vara alldeles för tunnt.Har försökt ändra undertrådspänningen men det hjälper inte.Är det någon annan som provat att brodera med det just i Rose?
Jag vet ju att andra tycker att det funkar bra. Min handlare tyckte förstås att jag ska lämna in maskinen på service så klart. Men det kostar ju i onödan om fler än jag har broblem med tunn tråd. Tacksam för svar Leena |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tunn undertråd - Rose
Hej,har dina spolar pappkärna eller plastkärna? Jag har den erfarenheten från Husqv.Iris samt Designer1 att den med pappkärna bråkar på grund av att den är tunnare i själva spolen och hoppar upp och ner i spolhuset. Blev trådhafs. Men dom färdigspolade på plastspole funkade mycket bra i Iris och fungerar utmärkt i Designern. Det har nog inte med tråd-tjockleken att göra, tror jag iallafall. Du kanske kan testa med att spola över från den färdigspolade till en tom husqv.spole och se om det blir bättre då?
Hälsn. Irene |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
De har en plastkärna. Jag har provat att spola över till vanlig spole men det hjälper inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har också en Rose, och i min funkar inte alla färdigspolade rullar till, har provat 3 olika sorter och då är det bara 1 som funkar. Tråden trasslade sig hela tiden. Det konstiga är att det inte funkar om du spolar om, det borde det göra tycker jag. Ju tunnare undertråd desstubättre resultat får jag. På dom andra 2 rullarna får jag bara trådhafs.
Huskvarnas egna undertråd funkar inte i min maskin, den är för tjock och kommer med upp på ovansidan, ser jättefult ut. Lycka till Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Monica!!
Vad är Husqarnas egen tråd? Min handlare har bara sulky. vilken tråd är det som passar i din maskin? Hälsar Leena |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej,
Ger mig in Er diskussion... Jag har också en Rose och jag använder Mölnlyckes (tror jag) overlock tråd, fungerar utmärkt. Det blir mycket billigare, och så finns den i många olika färger. Har inga problem med att den följer med upp. Kan vara värt att prova. MVH Birgitta |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack!
Ska prova på en gång med overlocktråd!
hälsar Leena |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag använder alltid overlocktråden som undertråd att brodera med.Fungerar alldeles utmärkt till min Designer1.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
VAd kul,kan man andvända overlockstråd som undertråd????Skall det inte vara speciell undertråd till undertråd??Är det ok att testa inget kan gå sönder va???Dumma frågor.Fast jag har ju redan undertråd som fungerar men det kan vara bra att veta vad man mer kan andvända.JAg har oxså testat Husqvarnas undertåd på min brother innovis 4000,totalt värdelös,bara trasslar och är för tjock tror jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Hej Susanne
Det går bra att använda overlocktråd och inget går sönder! Fast å andra sidan är den undertråd du redan har mycket bättre tycker jag. Dessutom lite snyggare, fast det spelar ju inte så stor roll. Hälsningar Barbro |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Hej Leena!
Till min Rose använder jag Madeira färdigspolad undertråd, funkar jättebra, har inte provat att använda overlooktråd, men det ska jag göra ikväll. Har däremot provat med Mölnlycke sytråd, funkar inte alls. Hälsningar Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Det gick bra med overlocktråd. Men skulle vilja ha färdiga spolar. Var får man tag i Madeiras spolar??
Hälsar Leena |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Fråga
Varför använda färdigspolad undertråd? jag menar..det går ju så fort att spola själv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Den färdigspolade är mycket tunnare så det blir finare broderier. Anne ska skicka till mig olika spolar så att jag kan prova vilken sort som passar bäst. det kallar jag service!!!
Hälsar Leena |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Förlåt att jag skrev husqvarnas undertråd,mölnlycke skall det vara....
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:02.