![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Förstora Lace??
Har tänkt att brodera en ängel till julklapp och har då tänkt mig Embr.Lib´s. 3D-angel X2765. Den är i orginal ca 9cm hög och jag skulle gärna vilja ha den ung. 14-15cm. Mitt program kan förstora den till 150% utan problem - men vad händer med lace då man förstorar det?? Fungerar det som "vanliga" broderier??
Tacksam för snabba råd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag brukar inte brodera lace så jag vet egentligen inte hur det fungerar i praktiken. Dok har just denna fråga varit uppe förr i forumet oh de som kan stygnsättning varnar för att ändra i lace motiv. Det kan gå bra men det kan också bli helt fel och lacen faller isär. Kanske inte värt att prova eftersom ett lace motiv har väldigt många stygn och myket tråd går till spillo om det inte funkar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du kan ju prova och sedan gå in i detalj och kolla hur den nya filen ser ut
jag har haft både bra och dåliga resultat på ett av mina dåliga resultat hade programmet läst lite längre stygn som transportstygn så stora delar var JÄTTEGLEST gick ej att använda |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:40.