![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 | |
|
Citat:
Här har de också jämnat en massa hus med marken, hus som de utstötta i samhället hade kunnat bo i. Vet faktiskt inte någon siffra på ev uteliggare här, men vet att det finns några iaf. Bor i ett litet samhälle, och här finns iaf många som har stora alkohol och narkotika beroenden, bl.a en fd klasskompis till mig. Så tragiskt då jag ser honom, men han är alltid så glad och brukar ropa mitt namn, skynda sig fram och ge mig en kram! =) Inte alla som gör det, och det gör iaf Mig glad, och säkert honom också. Jag skulle ju lika gärna kuna låtsas som att jag inte ser honom, el. känner igen honom. Nu ska jag följa minstingen på disco, och ni må tro att det är spännande då det är första gången. Ha en fin söndag! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citat:
Har nämligen märkt denna tendens bla bland mina bekanta. Senast redigerad av artesaan den 2008-12-14 klockan 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
Citat:
Men du som då är så aktiv och hjälper, dra med dig dina vänner vettja! Kanske de bara behöver en liten "spark där bak" för att komma igång?! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Tror många behöver en spark i baken och fram för allt att öppna ögonen och se.
Jag hade en arbetskamrat. En väldigt pråper och stilig kvinna från Finland. Hon slutade jobbet och året efter sitter hon på parkbänken med A-laget. Vem kunde tro det??? Jag skulle inte i min vildaste fantasi kunna tänka mig henne i den situationen. Vi talade en del och jag visste hon hade problem men att det var så allvarligt visste jag inte. Bannar mig själv att jag inte kunde gjort mer. Men vad fort det kan gå! "Gud giv mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden" |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Om det är illa här så är det tusen gånger värre i andra länder. Länder där små barn dör för att de inte får det de behöver och har rätt till. Länder där kvinnor systematiskt våldtas som en del av krigsföringen. Det händer faktiskt inte i Sverige. Det är bland annat därför vi behöver skicka pengar till olika projekt i andra delar av världen. Kanske inte är så dumt att inte bara använda pengarna på oss själva då?
Vi är ju faktiskt alla del av samma familj, och mig gör det lika ont om ett av mina barn i Afrika far illa som om ett av mina svenska gör det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
|
Citat:
Det jag däremot är emot med dessa hjälporganistationer är att en bråkdel av pengarna kommer dit de ska, utan hamnar till andra människor "påvägen"... De som jobbar med det tex, sen går en hel del till reklam och annat. Se bara på galorna och kampanjerna vi har här i Sverige. Rosa Bandet tex. Där går knappt 1/3 till cancerforskningen... Tror inte det behövs så mycket mer reklam längre, iaf inte ang Rosa Bandet. Alla vet vad det är. Lägg pengarna direkt till forskningen istället, och skippa reklamen, då skulle pengarna räcka till SÅ mycket mera. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:57.