![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
jag har en brother
och jag har oxå haft samma problem med att tråden går av hela tiden kom på att jag skulle hänga upp tråden (i en uppocnervänd klädhängare på kroken) högre ovanför maskinen nu kör jag lace i metallictråd (både över och undertråd i högsta hastighet och tråden går nästan aldrig av alla andra brodyrer går oxå i högsta hastighet numera TIPS ! försök att hänga upp tråden i någon krok ovanför maskinen (ca en armslängd) så att tråden sträcks ut ordentligt OBS tex husqvarna trådställ räcker inte tråden behöver längre utsträckning |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Lena, när jag kör färgat blir det samma tråd över och under, ja. Annars blir det den tunna fina färdigspolade undertråden i svart ommereller vitt. Jag behöver sällan ändra trådspänningen. Tråden kommer naturligt ovanifrån, som Beppe skriver om, på min maskin. Ibland är det lite trögt i början, och maskinen trilskas lite, men efter något hundratal stygn föyter det i regel på. Vet inte varför det blir så ibland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Då får jag prova med ett högre trådställ. Jag har HQ trådställ får fixa en ögla längre upp på hyllan ovan för maskinen. Och prova att brodera flera lace i morgon annars lägger jag ner att sy lace.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Prova ställ tråden på golvet, det fick jag göra och det funkade bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kan man förminska lacebroderier lika mycket som med vanliga broderier?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Man ska vara väldigt försiktig med att storleksändra lace-broderier. Det KAN gå jättebre, det KAN bli jättefel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag får prova mej fram. Jag kan ändå inte sy allt för det vill inte min maskin. Å vad jag vill ha en ny symaskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det går inte att brodera med min maskin vad tråkigt.
För ny symaskin har jag inte råd med än. Men jag får tjata hemma. Vill så gärna sy fina lace broderier jag med. Slängde ett på börjat alldeles nyss, tråden gick av strax efter jag sytt ett av alla änglar. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:58.