![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Brother Innov-is 900 - Den är min!
Hej,
Nu är det gjort. Jag är med symaskin! Jag är ny här men jag har lusläst det här forumet fram och tillbaka så många gånger att en del av er känns faktiskt som gamla bekanta.. Jag ville samla alla goda råd och åsikter inför det här steget. Jag har varit på symässan, jag har läst på, jag har frågat väninnor… Till slut blev det inte alls den typ av maskin som jag har tänkt mig från början, men jag kunde bara inte stå emot… Egentligen har jag bestämt mig för att köpa symaskin och overlock på sewingmaskinesdirect.co.uk men hade svårt att välja mellan ett par modeller. Så jag åkte till Västerhaninge, till enda Brother-leverantör i Stockholmsområdet. Och där såg jag den lilla älsklingen… Men jag ville inte köpa där, jag tänkte att det är säkert mycket billigare i England. Men icke. Samma modell kostar på sewingmaskinesdirect.co.uk 595 £, d v s nästan 7 500 kronor (exklusive frakt och ev tullavgift), plus problem med garantiservice. Jag fick min maskin för introduktionspris 6 995 kr + 5årsgaranti. Så allt är inte billigare i England! Det värsta är att jag har så mycket att göra just nu att jag inte har tid att leka med min symaskin, och jag vill göra det med andakt. Så det dröjer innan ni får se mina alster. Maskinen får nog stå ouppackad ett tag. Men om det kliar i händerna!... Vet någon var man kan köpa broderitråd billigt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Grattis till Din brodermaskin!
Hur kan Du hålla Dig och inte packa upp den??? Jag köpte 260 rullar brodertård härifrån för 1 år sedan, visserligen var dollarn billigare då, men det blir billigt ändå. http://www.annabovecollections.com/e..._category.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja, det är tufft...
Men vad gäller brodertråd, vad är det för kvalité man ska välja? Det finns polyester, rayon, viscose... Rayon är väl samma sak som viscose, dvs naturmaterial? Jag har tittat även på tyska Ebay. Där är det säkert att det inte tillkommer några tullavgifter. Handlar man utanför EU - kan man aldrig veta vad det kommer att kosta i slutändan. De gör punktkoll. Man kan ha tur - eller inte, Och det blir allt oftare att man får en faktura. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag köpte Polyester-tråden.
Nu vet jag inte så noga vad det är för skillnad på dem. Polyestertrådarna jag köpte har en fin lyster och går sällan av. Jag klarade mig från tullavgift, de skrev ner värdet till 99,99 dollar och skrev Gift på adresslappen. Leverans ända in i hallen fick jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för alla tips!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:25.