![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ett litet korsstygnsbroderi hus-format
Det är en hel del hoppstygn/transportstygn i den här stygnsättningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Bara en liten "stjärn-test" gjord i nattens timmar...
...med hoppstygn... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() ![]() Har du varit med om det??? Mvh Cecilia ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack Aina för fint korsstygnsbroderi. Visst är det härligt med korsstygn till julen.
Lena i virkvarn |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Lena, skoj att Du gillar mitt lilla korsstygnsbroderi.
Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag är mycket avundsjuk på er alla som gör så fina broderier. Har embird och gör mina taffliga försök till stygnsättning men misslyckas konstant, så nu har jag gett upp, tyvärr.
![]() Har en fin broderimaskin som jag broderar köpta motiv med. Sist men inte minst TACK för alla fina motiv ni delar med er av till oss noviser.Jag skall pröva i mellandagarna. God Jul på er alla ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ville bara tacka alla för de fina broderierna! Jag har en bernina med ett program där det inte går att stygnsätta men jag ska köpa det större programmet snart!
God jul och Gott Nytt År |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja, ett bra program ska man ha
![]() Jag har köpt ännu en uppsättning clipart, den här gången från www.designstitch.com Har hunnit stygnsätta tre av bilderna, och här kommer en av dem. Tack vare "rutnätstekniken" (double-run objekt i Digitizer), så går det otroligt snabbt och smidigt att få till dessa kontursömmar, även i olika färger. Gott Slut! /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
Ett motiv med vit tråd på vit bakgrund syns visst liiite dåligt... ![]() Ändra bakgrundsfärg eller trådfärg om du kan så syns den, för den finns där... Sorry... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
Tack för era broderier!
Det är inte mycket hoppstygn alls, i synnerhet inte i korsstygnsbroderiet. Jag använder ju ibland CrossStitchXpress, och där blir det massvis med hoppstygn, så Ainas program verkar betydligt bättre. Citat:
/Gunilla |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag använder Embirds Cross Stitch.
Det här broderiet har jag stygnsatt manuellt. Jag har ingen scannad bild att gå efter, utan jag har utgått från ett "vanligt korsstygnsmönster". |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Hej!
Jag brukar också utgå från vanliga mönster. Här har jag tagit en gammal duk som min man hade med sig i boet... och skapat en liten bitmapp med 1 pixel för varje kors (längst ner till vänster i bilden). Problemet med CrossStitchXpress är att jag alltså måste skapa bitmappen själv i PaintShop. Det verkar lättare i Embirds korsstygnsprogram ![]() Fördelen i Paintshop är kanske att jag kan kopiera upprepade mönster, spegelvända och hålla på, så att jag slipper klicka för varje korsstygn, men det kanske man kan göra i Embird också? Tyvärr får jag inte lägga ut detta mönster här, eftersom det är någon annan som skapat själva grundmönstret. /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Det går det att göra i Cross Stither också.
Kopiera,spegelvända. Ljusen du har i broderiet är ju lika och då gör man så. Ditt broderi kan man göra halva,sedan kopiera den och spegelvända så man behöver inte fylla alla rutor i broderiet.Tomten och säcken jag gjorde den var man tvungen att fylla i alla rutor.Där fanns inget som var lika som man kunde kopiera. Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
brodyrfiler, gratis, maskinbroderi, maskinbrodyr |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:11.