![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() ![]() Är det någon som vet hur det är med storlekarna på Stoff och Stils mönster? Har köpt tyg och mönster för första gången och plagget blev väldigt litet för sin storlek. Köpte stl. 38 på mönstret och den blev lagom för dottern som har stl. 34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tycker att storlekarna är små, jag köper alltid ett par storlekar större än t ex burdas mönster.
Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Jag är nog eniga med er. Men jag kan väl säga så här att enligt mått tabellen till Stoff och Stil så är jag en storlek 38-40 och det stämmer bra men vad jag passar i av deras mönster. Stils mått tabell tycker också att jag en 38-40, men syr i storlek 36-38. Fördelen med Stoff och Stils mönster är att dom är lätta att nåla ihop för att se hur dom passar. MVH Therese |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:21.