![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Hej
Jag vet inte riktigt. Jag har testat både och... Själva tråden ser lite transparant ut... Märket vet jag inte, för hon som gav mig dem, har köpt dem i andra hand... de är väldigt fast spolde, kanterna går ta lös utan att tråden snurrar upp sig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Står det något på sidorna?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Efter ett djupdyk bland trådrester, solvy och
små små tygsnuttar kan jag konstatera att det inte står något alls på dem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Hej
Jag har beställt färdigspolad undertråd till min Janomé 300 E härifrån. http://medlem.spray.se/dianno/newpage.html Jättebra tråd. Jag lägger bara en 50-öring i spolkapseln under undertrådsspolen. Fungerar hur bra som helst. Tråden räcker flera gånger längre än "hemspolad". 144 spolar för 300 kr + porto 40 kronor. Man betalar bara in beloppet på hennes bankkonto och tråden kommer i postlådan efter bara någon dag. Ingela |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Virrepanna
![]() Britt |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Jag tror inte den mest vanliga spolen går att använda i din Janome, Virrepanna. Den jag använder i min D1 och PR 600 är för smal att använda i min MC11000. Vilket är förskräckligt irriterande att man inte kan ensas om en standard. Någon gör som föreslås ovan, lägger en 50-öring i botten. För mig funkar det inte alls, stygnen blir hur fula som helst. Inte godkänt! Då du beställer undertråd ska du alltså inte ta vad som helst utan vara noggrann med att den är avsedd just för Janome.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
Hej barkle
Spolarna som Inny tipsar om här ovan har jag använt till min 11000 över 1 år nu och det funkar klockrent, använder då en 50-öring under. //Agneta |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
De jag testat var smalare än mina spolar, men det gick väldigt
bra, men det var ju himla smart tips att lägga i en liten slant ![]() Ah ! Det är just Diannao mina rullar var köpta av från början, det kanske är samma då... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:43.