![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Jag letar också!
Hej jag har pecis dammat av gammelfarmors gammla sy maskin och syt mina två första kuddar n
![]() Tacksam för svar Tanya |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Jag vet inte hur man hittar "Evas mönster" här... har försökt SÖKA men inte fått napp. Så hur hittar jag mönstret, vill gärna sy kudden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Roundup: Round Kuddar | Apartment Therapy New YorkRoundup:
Lite underlig adress men kopiera den här sidan så har du en beskrivning. Denna Evas kudde var till en gemensam vän till Carina och mig så den kan jag inte gå ut med. Principen är ju en rund cirkel som du dekorerar hur du vill. Hoppas du blir lite hjälpt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
hej igen scrolla till sida 2 så hittar du det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu förstår jag inte... vilken adress ska jag kopiera???
Att det är en rundel i mitten förstår jag men hur gör jag volangen? är det en rak tygstycke som man rynkar in eller är det en rundel också?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag ser inte någon sida 2 heller... jag måste vara blind!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det är en rak bit som du rynkar. Gör den fyra gånger så lång som mittbitens diameter och hälften så bred, rynka fast den runt mittbiten. Sen gör du likadant med baksidan och syr ihop de rynkade bitarnas långsidor räta mot räta. Stängningen gör man som man vill, jag gjorde en omlottficka bak, andra sätter i ett blixtlås, en annan lösning är att låta lite vara öppet i sidsömmen, stoppa i innerkudden och sen sy ihop.
Så här ser min kudde ut: http://annalavinia.files.wordpress.c...rund-kudde.jpg Kan säga att jag definitivt ska investera i en rynkpressarfot, det var sådär lagom kul att sprätta bort den yttre rynktråden i så tätt rynkat tyg... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Förstår inte heller var man hittar den sidan med beskrivningen?? Är det en adress så saknas ju http osv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tack Anna, det var precis vad jag sökte! Så något mönster behövs då inte när instruktionerna är så här klara!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:15.