![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#4 |
|
Nja, det där med den röda linjen håller jag inte med om! Det beror på vilken tråd man har, till exempel. Jag har vissa trådar där jag behöver dra åt ganska rejält, men det lär man sig efter ett tag.
När maskinen är ny gör man ett test med det inbyggda testmönstret och justerar till det ser rätt ut på baksidan. Det kan innbära att man är väldigt nä'ra röda linjen på vissa nålar och inte på andra. Allmänt sett stämmer det däremot att man brukar få lossa på trådspänningen en del. Men använd testmönstret för att grundinställa! (Står i i instruktionsboken hur det ska se ut.) Någon annan kalibrering ska inte bhövas för att komma igång, så om trådspänningen är OK och du har bra stabilisering, har det hela bra spänt i ramen och problemet kvarstår är det nog stygnsättningen som inte är bra. Men OBS! Både bra stabilisering och bra fastspänning i ramen är viktigt för ett bra resultat! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:17.