![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Problem med patternmaster!
Nu har jag sytt upp en klänning från ett mönster jag konstruerat i patternmastern. Jag valde modelltyp "Sheath" och hade förväntat mig en insvängd, figurnära klänning. Jag har varit noga med mätningen så måtten stämmer.
Klänningen sitter bra över bysten och midjan men över höfterna är den nästan lite "ballongig". Urpösig. Inhållningarna (darts) är jättekorta från midjan och neråt och smalnar av väldigt brant. Ser ut som en femtitals ballongkjol ungefär. Kan väl vara ok men nu var det inte en sådan som jag var ute efter. Vad gör jag för fel? Kan det helt enkelt vara så att "Sheath" inte betyder typ, enkel insvängd klänning, utan klänning med pösveck? Förstår ni hur jag menar? Tacksam för lite feedback! //Cecilia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad har du satt "Hips Ease" till? Har du sytt en sloper som sitter som den ska? Man kan också själv ställa in längden på insnitten (darts), men det visste du kanske.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hipease är satt på default, 5,1 cm.
Hmm..jag har ärligt talat varit för lat för att göra slopers. Hoppades att det skulle funka ändå. Kan det ha att göra med att det är ganska stor skillnad på måtten i midjan mot för stussen. 59 och 89 cm.... Jag får nog kanske dra ut dartsen så långt det går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hi Hi, nä jag har ju inte heller gjort en sloper som du kanske kommer ihåg. Du har ju ritat den i boutique och om jag vore dig skulle jag skriva till Karen och fråga, hon brukar sara ganska snabbt. Glöm inte att skicka med dina mått.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hur skriver jag till Karen? Vad har hon för mailadress? När jag klickar på "Technical Support" så får jag ett felmeddelande och programmet stängs ner. Det står "Runtime error 62, Input past end of file"
Har testat nu flera gånger och det blir lika varje gång...... vad kan vara fel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Här är hennes mailadress: karen@wildginger.com (om någon undrar så ligger adressen redan offentligt ute på nätet, skulle inte ge ut någons adress så här annars)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tackar!
![]() Ok, så nu ska man författa ett mail på engelska....nån som vet vad "pösig" heter på engelska? //Cecilia |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja just dé engelska va det ja. Pösig heter puffy och här är en bra länk till ett lexikon:
http://www-lexikon.nada.kth.se/skolverket/sve-eng.shtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
*hihi*
Tackar, jag hade just hittat den sidan! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Ingen annan med samma problem? Känns som att defaultlängden på dartsen är för kort. Precis emellan stuss och midja så är det för mycket tyg som puffar upp sig. Känns som att jag kan nypa in ca 5 cm på varje sida just där emellan. Men i midjan och längre ner på stussen så är den helt ok. Jag kan bara inte få den att ligga slätt emot nedre delen av magen och ...ja vad 17 ska jag kalla det....."skrevet". *skratt*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Ursäkta en dum fråga, men finns det program för att göra sömnadsmönster?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Japp, du kan ladda ner demos här:
http://www.wildginger.com/downloads/demoform.htm Programet heter Patternmaster och finns i fem varianter Boutique (damkläder) Curves (figurnära kläder, underkläder dam) Celebrations (festkläder dam), Child´s play (barnkläder och Tailor Maid (herrkläder). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Tusen tack!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:39.