![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Mac osx
Hej. Undrar om det finns broderi/designprogram för Mac?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Lotten
Jag flyttar din tråd till maskinbrodyr du kommer finna mycket där och många jättekunniga människor som kan svara på dina frågor. Välkommen hit till sysidan! Annette/forumvärd |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tyvärr är det dåligt med programvara till mac!
Jag använder Mac osx, men har valt att köpa en billig laptop för broderiprogrammet. Laptopen använder jag bara till broderiprogrammet. Jag har gamla program i macen, men de är svårjobbade och fungerar dessutom bara i classic. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag var på symässan i göteborg i helgen. Bernina hade en monter med visning av sina maskiner och program. Fick en liten aning om att en av konstnärerna använde Mac men minnet sviker mig. Tack för svaret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Jag har Bernina-maskin och jobbar endast på Macdator. Det man får göra är att köpa ett program som heter Parallells. Den kör pc-miljö i Mac:en.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det alternativet har jag inte tänkt på
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Kolla noga att det går att föra över broderier från macen till symaskinen!
Olika maskiner har ju olika system, och det kan tydligen vara en del problem med detta. Även om det går att arbeta med programmet i macen är det ju inte så roligt om broderierna fastnar där! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Hej
Hittade en liknande fråga i ett annat forum. - svaret: "All I've been able to find is "MacStitch" . http://www.ursasoftware.com and SofTeam "Punto" which I can't find any buying or pricing information on. http://www.softeamweb.com/product.ph...unto§ion=1 and "Stitch Painter Gold" http://www.cochenille.com/stitch.html Those I could find any pricing for, usually were far beyond my desires to enter the poor-house. But basically, since I'm still running on a G4 tower, I'm giving Virtual PC 6 (this one with Windorks 2000) a try, so that I can at least run the PED-Basic box thingy, if nothing else. Those who have a new Intel-Mac can run Parallels or other Windows-emulator software, and directly run the stuff." Hoppas det är till någon hjälp, det verkar ju lite skralt med brodyrgrejer till mac. Mvh Martin |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Tack för alla tips. Det ser ut som jag får använda min bärbara PC. Känns som om det är lättast. Nu skall jag ut och köpa min broderimaskin.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:38.