![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Fungerar verkligen overlocktråd?
Jag förstår att den är lika tunn men den är ju lite "dammigare"?? Någon som har erfarenhet av det? Sätter inte maskinen igen lättare? Annars kör jag oxå svart på mörkt och vitt på ljust! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag använder bara overlocktråd till "vanliga" broderier och om det är många färger på broderiet blir det så lika tyget som möjligt är det bara en eller två färger använder jag samma tråd till undertråd och på lacebroderier har jag alltid samma över- och undertråd. Min Bibi tycker bäst om overlocktråden och jag har inte märkt att hon blir dammigare av den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag använder ochså enbart overlocktråd som undertråd om jag kör vanliga brodyrer. Tycker att brodyren blir tunnare och smidigare. Dessutom är det helt klart billigare. Har inte märkt att den skulle flocka mer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:41.