![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem sedan: feb 2014
Inlägg: 4
|
![]() Nu har min mamma varit och hämtat maskinen då jag bort 2 timmars bilväg från butiken som "lagat" min maskin.
Mamma skulle bara in för att efter att ha pratat med mig höra med dem vad som händer med maskinen och VARFÖR det inte går att ringa dem!?? Då är maskinen tydligen klar men ingen vet hur länge den varit klar, (inte mer än 3 veckor dock eftersom att den inte ens blivit tittat på då)ingen har ringt eller kontaktat oss. Dessutom ville de att vi skulle betala för en service!!? Trots att min mamma blivit lovad att man skulle ta hand om den kostnadsfritt om det skulle uppstå nåra problem med maskinen då den är ett visningsex. Mamma vägrade betala då maskinen krånglat sen vi fick den. Hon tog helt sonika med sig den då hon även vägrade gå utan maskinen och bad om att få tala med ägaren. Asså.... det tog dem 8 veckor att ta bort en tråd som tydligen legat bakom brickan och sen vill dem ha 450 kr trots att dem lovat det kostnadsfritt. Dessutom var dem som äger butiken mycket otrevliga mot min mamma. Inte okej. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Hur länge har du haft maskinen nu då?
Att det är demo/visningsexempel spelar ingen roll enligt lag. Du ska ändå ha garanti. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 188
|
Lite OT men MÅSTE bara skriva:
Gillar din mamma, snacka om kvinna med "ben i näsan" ( kanske ett danskt uttryck ) låter som du kan vara stolt att att ha en sådan fin mamma. Mvh Pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
|
Väldigt bra att du skriver om det som hände.
Reparatörer/försäljare av symaskiner bord visa lite hänsyn mot sina kunder. De tjänar på det samtidigt som kunden mår bra. Berätta det hela för konsumentverket! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
|
Det är för jävligt rent ut sagt, men vilken härlig mor du har, som har skinn på näsan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 333
|
Tack för att du berättat! Det är svårt att vara kund ibland, särskilt om man möts av så kallade "säljare" som är otrevliga. Man befinner sig i en svagare förhandlingsposition när man har lämnat in maskinen och står på "fel" sida om kassadisken.
Hurra! för din mamma som helt sonika hämtade ut maskinen! Redig kvinna! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem sedan: okt 2013
Inlägg: 25
|
![]() Hej!
Konstigt att man som säljare vill bete sig på sådant vis?! Skulle jag bete mig så mot mina kunder skulle de aldrig komma tillbaka och då har man missat poängen med yrket. Hur kunde de komma på tanken att Du skulle betala för en service när Du beställde en reparation??? Ja, vissa upphör aldrig att förvåna... Hoppas maskinen fungerar tiptop och att allt är bra! MVH Mats A |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:01.