![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
De här: http://stickfrossa.blogspot.com/2008/11/julvrmare.html
Går superfort, blev klar med den ena igår och hoppas bli klar med den andra ikväll. Sen ska jag sy klart kjolen jag håller på med till mig själv, bara knappen och fodret kvar, sätta igång med byxor till sonen och när jag får tid över rusa till garnaffären för något nytt. Har sett jättefina sockor med ekorrar på som jag är sugen på att prova... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Stickar just nu de sista varven på Tant Koftas axelvärmare Prickruta.
När den är klar ska jag påbörja en sjal, sen är mönstret till Tant Koftas uppifrånochner-kofta beställt och en sådan vill jag ju sticka ganska snart... ![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Jag håller på med en poncho som nästan är färdig, ska "bara" virkas runtom halsringningen och alla kanter.
Parallellt så har jag börjat på en tröja i 50-talsstil från boken Stickat och virkat vintage på svenska. Stickar i Järbo Tropik (50% bambu, 25% bomull och 25% akryl) men ska vara Garnstudio Alpacka så vi får se hur det blir, men är samma masktäthet så borde bli bra ![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Jag har flera projekt på gång samtidigt som vanligt
en liten vit stickad tröja med en groda på i bommullsgarn en liten lila kofta i mellerat garn och så ska jag precis börja på en möbius i två olika ullgarner, där både garn och mönster kommer från Tant Thea. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Jag fick klart en mössa igår och gjorde ryggstycket på en kofta. Nu har jag börjat lite på ärmarna.
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:22.

Hybrid-visning