![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Det finns skivor på Janome 300E, när du trär maskinen på nervägen liksom mellan skårorna sitter en skiva.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() De är innanför "trädningspilen" 2 som de sitter. Prova även att låta trådrullen stå bakom maskinen, då kan tråden hålla sig på plats, jag gör alltid så på min "utbytta" 350. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tittar nu, se så... det hade inte jag en aning om att det satt skivor där och jag har då endast haft maskinen i 5 år drygt, tsk tsk. Gubben håller på att göra rent där nu och så ska jag testa om det fungerar i morgon. Tack så mycket snälla ni, jag kommer igen om det inte fungerar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ingen av ovannämda åtgärder hade någon effekt på maskinen...syr som en dröm OM jag sitter fram för maskinen och håller tråden hårt mot mig...annars stop stop stop....några som har ett annat förslag ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Min 300e har ganska mycket och olika konstigheter för sej när den vill ha olja.... (en droppe under undertråds-spolen)
Det kan ju vara värt ett försök ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Den skulle nog behöva in för en översyn, det kan vara något "som släppt" uppe vid början av trädningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har en Janome 300 och problemen beror oftast på en liten fjäder som hoppat ur läge. Om du tar bort stygn plåten så sitter den längst ner till höger alldeles vid spolkapseln.
Hoppas du begriper vad jag menar annars får du höra av dig. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:16.