![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp översätta för Embird
Jag håller på att översätta lite nytt i Embird och har fastnat så jag behöver hjälp.
Det står så här: Select Quilting File Types Hur skall jag lämpligast översätta detta? 1. Markera quiltfiler 2. Markera quilt-filer 3. Markera kviltfiler 4. Markera kvilt-filer Har någon något bättre förslag? Har inte klurat ut hur vi svenskar skall ha det. Quilt är vanligast men inte svenskt, kvilt är svenskt men ser konstigt ut tycker jag. Nu när det skall in i programmet vill jag välja det som är mest lämpligt. Så är det ordet ”quiltfiler”, hur konstigt ser inte det ut? Ovanan kanske. Jag får bara rader som skall översättas och ingen förklaring om vad det är till för eller var det skall visas. Så det kan vara svårt att översätta ibland. Jag har ingen aning om vad de planerar att göra så jag kan tyvärr inte svara på frågor om detta. Monica |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:30.