![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy kantband runt förkläde
Hej!
Jag är total nybörjare när det gäller att sy men har tänkt sy ett förkläde till min sambo som fyller år på onsdag. Hade tänkt mig ungefär denna modell: http://svt.se/content/1/c6/49/97/59/...a_forklade.pdf Jag hade tänkt hitta ett mönstrat tyg och sedan sy ett enfärgat kantband runt hela i samma färg som banden runt nacken och ryggen ska vara i. Har letat runt på nätet och hittat ett flertal förklaringar till hur man syr fast kantband så jag förstår i princip hur man ska göra.. sålänge det är en rak linje. Hur gör man när man ska vrida på tyget? Måste jag skarva kantbandet eller går det att sy hela förklädes-kanten i en enda veva? Jättesvårt att förklara men om ni inte förstår kan jag kanske rita en bild eller något. Jag är som sagt väldigt mycket nybörjare och förstår inte alla fackord som används. Tacksam för svar! ![]() En toppensida detta! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:10.