Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-08-30, 18:46   #1
lottisen lottisen är inte uppkopplad

Tidiga julklappar

Sitter o syr på "julklappar".Har inhandlat kökshandukar och tänker brodera på dom.Jag har en janome 300e och har använt mig av maskinens egna fonter.Har dock stött på problem med trådspänningen,hur jag än gör kommer undertråden upp.Det är inte snyggt,men undrar nu,finns det några tips.Har använt janomes egen tråd,ganska normalt underlägg.Handuken är otvättad o ganska kraftig.Har använt script-små bokstäver. Tänkte skriva ut favoritrecept på handukarna,men vad göra? Skall jag använda annan textstil eller??Råd mottages tacksamt. /Lottisen
lottisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-30, 18:54   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Vad för tjocklek på undertråden har du använt?

Jag har hört att Janome 300E har svårt för tunna undertrådar vilket jag upplevt också. När jag använde 120 tråd så blev det inte snyggt. Kommer inte ihåg just nu vad jag brukar använda, tror det är 40 eller 60 och det går bra.

Proffsen brukar säga att man ska undvika att röra trådspänningen på undertråden eftersom den är svår att få tillbaka till ursprungsläget.

För utom trådtjocklek på undertråden så kan du även ändra på övertrådsspänningen. Prova att sänka spänningen, normalt brukar den vara runt 3 men du kan prova att sänka ända ner till 1.

Hoppas detta var till någon hjälp.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-30, 19:19   #3
Ankungen Ankungen är inte uppkopplad

Jag har också 300e, haft den snart i två. Den minsta storleken av Script blir sällan bra för mig. Inte ens med Janomes över- och undertråd som maskinen är optimerad för. Tyvärr men jag har lärt mig att leva med det. Maskinen har många andra fördelar som väger upp problemet.

Annika
Ankungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-30, 19:27   #4
@enga @enga är inte uppkopplad

Hej Lotta
Använd din Customizer istället och fonterna som finns under Easy edit, kör just nu ett test med minsta fonten där, undertråd rayon 120 vanligt enkelt underlägg och det går hur bra som helst.Hör av dig om du behöver support.
/Agneta
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-30, 20:18   #5
lottisen lottisen är inte uppkopplad

Julklappar

Tack för ditt snabba svar,Jag har sänkt trådspänningen till 1,men...Skall se om jag har ngn.tjockare undertråd och prova med den./Lottisen
lottisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:13.