![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Engelska lexikon
Hej!
Jag har för mig att jag någongång sett en tråd där man översatt engelska sömnadsord till svenska som i ett lexikon men hittar det inte. ![]() Vet någon vad jag avser eller har ni tips om var man kan få tag på en sådan lista? Google översätter ju inte allt och inte alltid för sömnad ![]() Tack på förhand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har också för mig att jag sett något sådant, men den här ordlistan med både engelska och svenska termer finns också:
http://www.sysidan.se/lingo/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ofta kommer jag på mig själv att jag inte vet vad sysakerna heter på svenska? (Jag är ursvensk sedan runt 1650-talet, då lite då det lite tysk blod).
Läser förmycket på engelska och ser engelska filmer på Youtube. En syteknisk ordbok vore inte alls dumt. Det finns en svensk ordlista på sysidan. Varför inte göra en engelsk också? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:04.