![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Någon som har ett babyskydd - behöver mått!!
Jag ska sy till ett babyskydd (första bilstolen) men skulle behöva lite mått....dessa mått:
Rygglängd: benlängd (från ryggen fram till där fötterna är) säkerhetsbältets hålrum (3 olika höjder) samt där man sätter fast säkerhetsbältet mellan benen jo...längd mellan bältena i mitten ....tror inte jag glömt något....har inget babyskydd själv utan bara nästa bilstol så det blir lite galet o mäta på den.... Tusen tack!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Måtten är nog dessvärre olika beroende på vad det är för sort!
Ledsen, vill inte göra dej besviken... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hmmm....så långt tänkte inte jag....suck...
Men....om några vill mäta o tala om vad det var för stol så skulle jag bli superglad så kan jag fundera mera utefter det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har hört att man inte skall sy eget överdrag till babyskydd men minns inte varför.
Kan det ha varit brandsäkerhet? Skall försöka ta reda på fakta och återkomma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
http://www.1klass.se/braattveta/index.asp?sida=barnibil
Se ganska långt ner på sidan under "Tillbehör till bilen" Det handlar om flamsäkerhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag hade tänkt en filt i fleece som man har i och kan vira om barnet i....visste inte om flamsäkerhet...det är inte själva överdraget jag ska göra om, men det kanske menas med samma sak?
Läser om det som finns att köpa till, åkpåse och fleecefilt. Självklart vill jag inte göra något som blir fel i slutändan, |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:57.