Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-08-29, 22:48   #1
brandmannen brandmannen är inte uppkopplad

Wink En kille som behöver hjälp med lite dumma frågor!!

Hej allihopa!

Ja, då var det dags att lära sig sy minsan! Har genom mina 3 timmar hängandes framför denna sida insett att det nog inte blir det lättaste, väldigt mkt utryck! men skamm den som ger sig..

Däför har jag lite frågor:

1. har insett att de finns två huvudtyper av maskiner, overlock och "vanliga" (som min gammla mammas), vad är skilldnaden på dessa? på vilka användningsområden skiljer sig dessa?

2. har även insett att det finns en mängd olika stygn. kan dessa kategoriseras och till vilka användningsoråden används i så fall dessa?.. vilka är de vanligaste i så fall? ( Kan raksöm och sicksack men har hört att det finns en hel mängd spec, när det gäller overlock)

3. är det någon som känner till lite bra litteratur om hur man lär sig sy på maskin, hur man tolkar och gör mönster med mera,

4. vart kan man få tag i mönster till en jeans, shortor och tröjor?

Antar att ni skrattade ganska gott när ni läste dessa dumma frågor,, men men när jag gick på mellanstadiet för längesedan var det bara träslöjd som gällde för killar!!
brandmannen är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:20.