![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vad är en .WCN fil????
Förlåt en kanske dum fråga, men vad är en Wcn-fil, och vad gör den för nytta?
Hur kan jag öppna den? Om någon kan svara på detta, och ev. har mer info ang filtypen, så snälla berätta så mycket som möjligt om den. Jag har kastat bort en massa sådana filer eftersom jag inte kunnat öppna dem, men det finns troligen en anledning till att de följer med broderfilen. Mvh Agneta |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är det verkligen ingen av er som hållit på att brodera en längre tid, eller ni som själv stygnsätter, som vet vad Wcn-filen skall vara bra för?
Är det någon av er som vet vart jag skulle kunna vända mig med frågan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kanske det är en fil som innehåller färginformation.
Som i Embird tex. så skapas .edr-fil till varje stygnfil. Tar man bort denna fil så får man konstiga färger på vissa filtyper. Jag har också sett att .exp får en .inf-fil i Embird. Först trodde jag att det var en skräpfil men sedan har jag förstått att den behövs för att de kommersiella programmen skall kunna visa riktiga färger för .exp-formatet. Om det är en färginformationsfil kan den troligen inte öppnas, den skall bara ligga i samma mapp. Oftast är dessa döpta till samma namn som brodyrfilen den tillhör. En annan möjlighet är att det är en form av vectorfil, då behöver du antagligen ett speciellt program för att öppna den. Har absolut ingen aning vilket det skulle vara i så fall. Om dessa filer inte har samma namn som någon brodyrfil kan det vara någon sorts bildfil. Jag hittade ingen bra information på nätet men i en textrad stod det något om tumnagel. Kan det vara en liten bild av brodyren som skall kunna visas i maskinen? Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Aldrig sett en WCN-fil och den enda info jag kan i hitta om fil-ändelsen är att den ändelsen har med Microsoft-kommunikation att göra.
Berätta mer om vad du har för program och hur filen ser ut i liustan. Har den till exempel samma namn som mönsterfilen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Den hör nog inte hemma i en vanlig Windows installation tror jag. Filtypen har trogligen något med ett program som heter Wildcat Navigator.
Om programmet kan man läsa på Winservers hemsida. http://www.winserver.com/public/navigator.html Används den till att bygga online communities tro? Writer´s Cafe Notebook File. http://extension.informer.com/wcn/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag kan inte förklara riktigt, men om ni vill kolla själv, så gå till den här sidan och ladda hem ett gratismönster http://www.embroiderydesigns.com/fre...rchtext=easter
När man sen går in i utforskaren och extraherar filen så ser ni att det finns wcn-filer med. Kanske förstår ni då vilken typ av fil jag menar, och vad jag skall ha den till. Jag har kollat lite på nätet själv och kollat länkarna som ni givit i tråden, men min engelska är så basic att språket på de sidor jag tittat på har legat över min nivå. Tyvärr. Hoppas ni kan komma på vad filen är till, annars kan ni åtminstånde få några gratismönster nu till påsk ![]() Jag använder Vip programmet, men där ser jag inte filerna har jag för mig. Det är när jag sparar nedladdningarna i min dator som de kommer med. De har samma namn som brodyrfilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Efter lite mer sökning på nätet fick jag fram denna sida
http://www.konvertor.net/formats_g_us.htm Det står att wcn-formatet är Bernina Thumbnail. Om det är för Bernina programmet eller maskinen framgår inte men det är en bild. Så om du inte har Bernina kan du säkert slänga dessa. Beslutet är ditt. Lite konstigt bara att ingen mer på sysidan har stött på detta format. Ett tips är att skapa en mapp och lägga dessa filer där och ändra lite i namnet (lägg till ett X). Händer det konstiga saker med vissa av brodyrerna så behöver du troligen wcn-filen. Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag fick fortfarande ingen WCN-fil. Jag fick mänstret och en TXT-fil med färgerna i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Kan det vara så att Embroiderydesign använder Wildcat som webserver och att deras hemsida är skapad efter det konceptet.
Berninas användning av wct är ju bara till bildvisning av thumnails. Ingår väl i wildcats koncept troligtvis. Det här är en ren gissning men jag blir nyfiken och vill veta mer ![]() ![]() /ElisabethS |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
Citat:
Om du själv känner igen dig A, så kan du väl skriva vad du tror om wcn-filer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
Citat:
![]() Men jag tänkte fråga dig Sotis, vilket mönster tog du hem? Skulle gärna vilja ta hem samma, och sedan jämföra vad vi fick för filer. Om du har tid och lust. Eller om det är någon annan som är lite mer vetgirig, och vill ta hem ett mönster att jämföra med. Har inte snön gett med sig hos dig Elisabeth så kanske du har tid och lust? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Oh, vad var det nu... en kanin i ett ägg. Högg bara ett i högen! Filen heter la 0774 på min dator.
Jag är jättenyfiken på de här mystiska filerna också! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Har laddat hem det mönstret, och jag får ingen WCN-fil! Bara mönstret i EXP-format och en textfil.
WCN-filerna verkar alltså vara något som skapas i din dator. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Jag sökte lite och fick upp det här:
http://extension.informer.com/wcn/ Verkar vara någon form av anteckningar som medföljer. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:20.