![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
tips inför klipp!
Jag ska sy en mkt enkel klänning i ett fint fest tyg. Nu undrar jag hur jag ska göra om jag vill ha lite mer vidd i kjolen.
Klänningen kommer även att vara längre än på bild, typ till under knä. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
och...
...här är liten bild fr mönsterarken, för att förtydliga klänningens enkelhet och kanske lättare att ge mej tips?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
kanske det går att lägga in kilar runt hela kjolen till den vidden du vill ha?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vill du bara ha lite mer vidd och syr i ett ganska tjockt tyg kan du bara bredda längst ner på mönstret. Då måste du komma i håg att all ny vidd hamnar på sidan.
Ett annat alternativ är att lägga en söm mitt fram och bak och ställ ut kjolen i mitten på de nya delarna. Eller kila som redan nämnts. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej.
Kilar kan man göra genom är att klippa upp i mönsterdelen från nederdelen upp till midjan några gånger och dra ut åt sidorna, som en solfjäder. Jag kan ge dig en bild om du vill- det är lite svårt att förklara. Var har du hittat mönstret? Det ser ut att vara från en tidning. Klänningen är jättefin och stilren. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag skulle vilja veta hur pass mycket vidare du vill ha den? När du förlänger klänningen kommer den automatiskt att bli vidare, men det kanske inte räcker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:37.