tips inför klipp!
1 bifogad(e) fil(er)
Jag ska sy en mkt enkel klänning i ett fint fest tyg. Nu undrar jag hur jag ska göra om jag vill ha lite mer vidd i kjolen.
Klänningen kommer även att vara längre än på bild, typ till under knä. |
och...
1 bifogad(e) fil(er)
...här är liten bild fr mönsterarken, för att förtydliga klänningens enkelhet och kanske lättare att ge mej tips?
|
kanske det går att lägga in kilar runt hela kjolen till den vidden du vill ha?
|
Vill du bara ha lite mer vidd och syr i ett ganska tjockt tyg kan du bara bredda längst ner på mönstret. Då måste du komma i håg att all ny vidd hamnar på sidan.
Ett annat alternativ är att lägga en söm mitt fram och bak och ställ ut kjolen i mitten på de nya delarna. Eller kila som redan nämnts. |
Hej.
Kilar kan man göra genom är att klippa upp i mönsterdelen från nederdelen upp till midjan några gånger och dra ut åt sidorna, som en solfjäder. Jag kan ge dig en bild om du vill- det är lite svårt att förklara. Var har du hittat mönstret? Det ser ut att vara från en tidning. Klänningen är jättefin och stilren. Mvh Ann |
Jag skulle vilja veta hur pass mycket vidare du vill ha den? När du förlänger klänningen kommer den automatiskt att bli vidare, men det kanske inte räcker?
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:01. |