![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
#1 |
|
|
Hallå Sysidan!
Friluftsdagarna står som spön i backen och fjällturerna ligger som pärlband. Nu kommer bekymret. Är det nån som har eller kan tipsa om ett bra mönster på damasker/snölås. Det är inget kul att ha halva fjället mellan skidor och byxor. Kolla Era gömmor, Snälla! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Inte behöver du något mönster till det. Enkelt gör du en tub med resår eller kardorre förslutning vid vristen. Använder du karborre så går tyget omlott så ta till i vidden.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Snölåsen min mamma sydde var alltid en tub med resår längst upp, längst ner och vid vristen och ett rejält resårband som gick under skon. praktiskt!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
nu har jag försökt rita en bild. oerhört knagglig, men jag hoppas att du förstår!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Tack för hjälpen!Jag var inne på den idén. Det blir nog den varianten i ett "goretex"liknande material som jag har liggande. /solingnes |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Damasker
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
TUSEN TACK Anki!!
Precis en sån sida som jag letat efter! Jag visste att jag skulle få napp bland alla på Sysidan. Nu sitter jag nöjd vid min symaskin....! solingnes |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Anki!
Tack för den länken, jag hittade en Sömsmånsmall, bara att skriva ut. Fanns för både vänster och högerhänta, perfekt för mig som är vänsterhänt Aina Senast redigerad av Dahlia den 2006-03-27 klockan 21:11. |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:53.

Tack för hjälpen!
Linjär visning