Snölås/damasker?
Hallå Sysidan!
Friluftsdagarna står som spön i backen och fjällturerna ligger som pärlband. Nu kommer bekymret. Är det nån som har eller kan tipsa om ett bra mönster på damasker/snölås. Det är inget kul att ha halva fjället mellan skidor och byxor. Kolla Era gömmor, Snälla! |
Inte behöver du något mönster till det. Enkelt gör du en tub med resår eller kardorre förslutning vid vristen. Använder du karborre så går tyget omlott så ta till i vidden.
|
Snölåsen min mamma sydde var alltid en tub med resår längst upp, längst ner och vid vristen och ett rejält resårband som gick under skon. praktiskt!
|
1 bifogad(e) fil(er)
nu har jag försökt rita en bild. oerhört knagglig, men jag hoppas att du förstår!
|
:D Tack för hjälpen!
Jag var inne på den idén. Det blir nog den varianten i ett "goretex"liknande material som jag har liggande. /solingnes |
Damasker
|
TUSEN TACK Anki!!
Precis en sån sida som jag letat efter! Jag visste att jag skulle få napp bland alla på Sysidan. Nu sitter jag nöjd vid min symaskin....! solingnes |
Anki!
Tack för den länken, jag hittade en Sömsmånsmall, bara att skriva ut. Fanns för både vänster och högerhänta, perfekt för mig som är vänsterhänt ;) Aina |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:03. |