![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Mönster på enkla barnkläder
Söker mönster på enkla barnkläder, då jag är nybörjare. Har en symaskin utan "stretchsöm" och undrar om det finns något knep för att sy i stretchiga tyger och trikå? Räcker det med en speciellt nål, eller krävs mer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns en del info i forumet redan
![]() Sök på tvillingnål och/eller stretch (eller tvillingn* om du vill ha med alla olika böjningar) för tips om sömnad i stretch (jag antar att du inte äger en overlockmaskin om du nu är nybörjare) När det gäller mönster finns också mycket info i forumet. T ex om böcker att låna på biblioteket. Själv gillar jag tidningen Ottobre som du kan bläddra i här: www.ottobredesign.com Det är mönster med varierande svårighetsgrad, väldigt bra sybeskrivningar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Oh, tack så mycket för hjälpen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Prova om det går att ställa in pytteliten sicksack på din maskin. Alltså både jättekorta stygn och jättesmal bredd. Det tar lite tid att sy och man brukar få lätta lite på pressarfotstrycket för att sömmen ska bli slät, men det ger en hyfsat elastisk söm om det funkar. Väldigt lik den elastiska "raksöm" som fins på en del maskiner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:51.