![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag ska sy i 2 knappar åt en kund och jag har precis startar upp mitt företag, hur mycket ska man ta för ett sådant jobb? En knapp i en skjorta och en knapp i läder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Att sy i 2 knappar är jo inget stort arbete, kanske du skulle göra det gratis, jag tror det ville vara god reklam för ditt företag. Hun vill kanske berätta videre till venner, och du får flera kunder.Jag har själv haft syvärkstad och vet att mund till öra är bästa reklamen.
mvh Trine |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nä Man ska ta betalt.
Har man ett företag så ska man inte jobba gratis....det gör man tillräckligt när man syr ändå. 75 kronor tycker jag låter rimligt. Tycker dom det är för dyrt så får dom väl sy i knapparna själva. Det är ingen välgörenhetsbutik. Nä är så trött på allt man ska göra helt gratis. Blev kankse lite hårda ord, men det är min åsikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Bestäm dig för ett timpris.
Ta tid, ta helt enkelt betalt efter åtgången tid. ![]() /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Gör du gratis åt en kund så kommer hennes vänner också att vija ha det gratis och gränsen kommer att flyttas fram, en lite fåll är ju inte så mycket jobb det kan vi väl få gratis osv. Nä har du företag så ta betalt, jag tycker 75:- lät rimligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag tycker nog också att du ska ta betalt, det blir så lätt en vana för folk att få saker gratis, sådant sprider sig, och det blir svårt att neka vissa och tillåta andra. 75:- tycker jag är alldeles för mycket, 40-50 är rimligare, men du måste ju bestämma själv till slut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:33.