Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-06-26, 11:19   #1
higgins higgins är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 78
Hur förvarar ni era garner?

Hur förvarar ni era garner? Båda nyköpta och restgarner? Vore kul att få tips på smarta lösningar. Själv har jag lagt dem sorterade i små genomskinliga plastpåsar och sedan i en stor korg,som är ganske djup, vilket ju inte är så bra när jag letar efter något som förstås ligger längst ner.
higgins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-26, 12:14   #2
iskra iskra är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 31
hm..detta sätdiga bekymmer.
Jag har de på olika ställen men det beror mest på att jag bor så trångt så mamma får förvara en del, ananrs ligger de sorterade mer efter projekt än färger, typ märken kvalité och vad de består av, det är lättar om man ska ha en liten bit i samma tjocklek. Iskra
iskra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-28, 19:21   #3
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Jag har fyllt en hel garderob med mina garner. Jag försöker att ha lite sortering på olika tjocklekar. De övre korgarna för koner med maskinstickningsgarn och de nedre med lite gröver för hansticknig eller de stickmaskiner som tar grövre garn.

Faktum var att jag fick en rejäl chock när jag flyttade hit för några månader sedan. I gamla lägenheten hade jag garn på alla möjliga ställen så jag kunde aldrig drömma om att jag hade såååå mycket.

Nima
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-29, 19:42   #4
mittens mittens är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 198
Jag använder mig av MIO's påsar, de som är lite tjockare och stabila, finns på rusta och så också, sedan så använder jag mig bara av två olika sorters garner så jag har inget egentligt problem, men har en med restgarner och två för de andra olika, bor rätt trångt och med få garderober. Förr, när jag bodde hos mina föräldrar så hade jag en garderob.
mittens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-29, 21:02   #5
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Jag har ett golvstående cd-ställ (sånt med bara smala hyllor, inga individuella fack för varje skiva) som jag klämmer in min pågåede stick- och virkprojekt.
Funkar ganska bra. Jag har det stående så man ser det får där man sitter och tittar på tv, för att det lättare ska bli av att plocka upp det.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-29, 22:17   #6
ulldockan ulldockan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 21
Kartonger,kartonger,i arbetsrummet,datarummet och i förrådet.Kunde vara bättre ordning.Kanske ska en del av semestern användas för att gå igenom förråden.Fast det är inte första gången jag har den tanken.
ulldockan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons