![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Varför bielastiskt?
Var på väg att sy ihop ett linne enligt ett Burda-mönster, men hakade upp mig på att det står att tyget måste vara bielastiskt (vilket jag antar innebär att det är elastiskt både på längden och tvären?). Men varför måste det vara det? För passformens skull känns det ju som att det skulle räcka med att tyget är elastiskt på tvären, så om någon som förstår sig bättre på sådant här skulle kunna förklara varför tyget måste vara bielastiskt, så skulle jag bli glad.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
om man syr långbyxer kan det vara bra att tyget är elastiskt på två håll, när du sitter och böjer knäna så nyttjar du elastisiteten på längden.
Men ett linne har nog inte så stor betydelse. prova pappersmönstret och se om det räcker på längden annars öka lite ärmhållslängden och livlängden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det låter vettigt. Tack för hjälpen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:22.