![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Korsnäströja
Jag undrar om någon här vet något om Korsnäströjan. Jag tror att modellen kommer från Finland ursprungligen.
Jag har för länge sedan sett en beskrivning på denna vackra tröja. Den är både stickad och virkad i vackra färger och mönster. Den var i färgerna naturvitt-rött-blått, tror jag, och kanske någon mer färg, på beskrivningen jag såg. Skulle bli så tacksam om jag fick tips var jag kan köpa beskrivningen till den. Senast redigerad av xyzavslutat den 2007-05-04 klockan 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Den finns i "Fiskartröjor och andra tröjklassiker"
av Uuve Snidare. ISBN 91-518-1869-8 Jag har boken så maila mig privat om du inte hittar den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Boken är vanligt förekommande på biblioteket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
"Korsnäströjor förr och nu" av Gretel Dahlberg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tuuusen tack för hjälpen! Jag har ganska många stickböcker, men just dessa böcker hade jag inte.
Jag ska leta på bibblan nästa gång jag kommer dit. Om jag inte hittar någon av dom så hör jag av mig... Tack igen. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:55.