![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tygvalsproblem
Jag är lite sugen på att sy en kjol efter Burdas gratismönster (det här alltså), men jag klurar lite på tygvalet. I instruktionerna rekommenderar de georgette eller något liknande jättelätt tyg, men jag har ett ljust linnetyg som jag blivit förtjust i. Kommer det vackra fallet i kjolen att försvinna om jag tar ett sådant tyg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja det kommer det troligen. Frågan är om kjolen kommer få ett nytt vackert annorlunda fall, eller om det bara kommer se konstigt ut.
troligtvis så kommer kjolen inte hänga lika rakt ner, utan vara mer utstäld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Typiskt. Jag som hade hoppats att någon skulle säga "nej, nej, det går så bra så"...
![]() Jag får väl börja hålla ögonen öppna efter georgette istället... (eller chansa förstås ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Får inte upp länken så kan inte se hur kjolen ser ut. Men om det är ett tunt linnetyg borde de väl funka. Kanske inte blir exact samma resultat som bilden. Och andra sida om du inte använder exact samma tyg som den uppsydda kjolen utan ett annat tyg. Även om det är en geogette är det inte säkert att de blir samma resultat som bilden. Trulsan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Klistar in en bild för de som inte får upp länken. Det var för övrigt en väldigt snygg modell på kjolen tycker jag
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Har nu varit en vända i tygaffären och pillat lite på ett tunt, tunt brunt tyg som kanske skulle kunna vara något, så det löser sig kanske ändå. Blir det bra kan jag ju alltid testa med linnetyget då. Snygga kläder kan man ju aldrig få för mycket av.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jättefin modell på kjolen, lite lagom klockad, jag misstänker att det bör vara ett tunt tyg, annars blir nog det "klockade inte så klockat".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej!
Jag tycker också modellen är snygg, men vad är georgette för nåt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det är sådant där jättetunt tyg som brukar vara i sommarkjolar och -klänningar. Som i den här från H&M till exempel. (Jag hoppas att det funkar att länka dit.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Allt lite tunnare tyg som faller fint går nog bra med detta mönstret. Går nog även fint med typ viskos, speciellt om lägger mönstret på skrådden.
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:18.