![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Misslyckat projekt
Mitt senaste projekt har misslyckats. Jag hade tänkt att sticka ett randigt linne i återvunnet bomullsgarn, men ränderna blir för smala och det ser inte klokt ut. Yyyyyl!
Nu vet jag inte vad jag ska sticka alls. Jag har ullgarn både till strumpor och tröjor men jag vill inte sticka i ull nu när det är så fint väder. Ska jag sticka grytlappar av mitt olydiga garn? Ligger det till sig i skåpet och blir snällare om jag inte använder det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Och om du stickar med dubbelt tråd och större storlek på stickor? Kan du maila mig bilden på ditt misslyckade projekt??? Vi kanske löser ditt problem
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Är det ett garn som byter färg av sig själv?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har repat upp det misslyckade projektet,så några bilder blir det inte.
Garnet var från början en randig tröja som jag köpte på secondhand och repade upp. Det är självrandigt så tillvida att garnet sitter ihop vid färgbytena. Jag tänkte att sticka linnet (som det skulle bli) på rundsticka upp till ärmhålet och låta det bli lite slumpmässigt randigt. Eftersom plagget inte var rundstickat från början och dessutom avsett för en smalare person än mig blir ränderna för smala om jag rundstickar. Funderar på att göra små nystan av de olika färgerna och komplettera med några andra garner från mitt eget restgarnslager. Så jag kan nog få ihop ett linne om jag har lite tålamod. Mycket pyssel för pengarna blir det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Aha, ja då är det inte mycket att göra annat än att knyta om garnet... men linnet låter som ett roligt projekt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Du kan ju sticka framstycket och bakstycket för sig på vanligt sätt ("fram-och tillbaka" istället för "runt runt"). Då blir ränderna bredare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Har tänkt på det också, men då får jag nog inte ränderna mönsterpassade. Dessutom vill jag använda så mycket som möjligt av den upprepade tröjan och det blir lite lättare som jag stickar runt på rundsticka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:58.