![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hitta rätt i symaskinsdjungeln
Min gamla huskvarna har halvt sagt upp sig, med halvt menar jag att man bara kan sy raksöm och zick-zack på den. Att laga den kostar lika mycket som att köpa en billgare ny maskin.
Känner att jag vill ha en ny maskin, men vet inte riktigt vad jag ska satsa på. Gamlingen är bra och man kan juh även om man köper en nya fortsätta sy på den. Jag skulle gärna vilja ha lite mer sömmar, framför allt då jag börjar intressera mig mer för att sy vanliga kläder. Tidigare har jag mest sytt för lajv och vanliga hushållssaker, som gardiner, lagningar med mera. Det är dock inte alls motiverande att sy vanliga kläder just med tanke på sömbegränsningen. Suttit och gått igenom de större bolagens symaskiner på deras hemsidor och är ännu mer rådvill till vad jag ska göra. Kan det vara en tanke att försöka leta upp en billigare/begagnad overlock istället för att satsa på en ny vanlig symaskin. Eller ska man satsa på en symaskin med många olika sömmar? Någon som har några tankar på vad man ska leta sig för maskin? Några rekommendationer på lite billigare men ändå prisvärda maskiner? Ja, två ord som kanske inte går ihop allt för väl, men med begränsad ekonomi tänkte jag nöja mig med något billigare, tills den dagen man känner att ens ekonomi kan satsa på nån värstingmaskin. Länge sedan jag sydde på något annat än gamla huskvarna maskiner. Alla fyra som finns i familjen har dock lagt av på samma sätt. Även sytt en del på en kamrats hyskystar, men jag tyckte den var alldeles för lat.. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:37.