![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Stålmannen
Jag söker efter ett mönster till en tröja med Stålmannenlogga på.
Någon som råkar ha? Det kanske inte är så svårt att göra ett eget mönster-men jag vet inget om stickning! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du var en tuffing som ger dig på mönsterstickning direkt. Önskar dig lycka till!
Kan tyvärr inte bidra med något mönster, ville bara hurra på dig lite ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
S-loggan, den som stålmannen har på bröstet på sin dräkt (se bild ) borde inte vara svår att rita upp på ett rutigt papper och sticka efter.
Ett papper med helt liksidiga rutor gör motivet lite utdraget på höjden på tröjan (en stickad maska är inte helt kvadratisk) men inte så mycket att det spelar någon roll tror jag. Ritar du loggan själv så kan du välja fritt vilken modell du vill att tröjan ska ha, och du har dessutom ett plagg som är ännu mer unikt än om du gjort den själv exakt efter färdigt mönster ![]() Tips! Om du är ny på stickning, välj ett garn som inte är halkigt att sticka med - särskilt viktigt om mönstret ska bli snyggt. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för tips och uppmuntring. Jag ska sticka med mohair, så vi får se hur det går...
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:38.