![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Lappteknik med trikå
Kan man använda trikå om man gör en crazy quilt? Alltså har ett stumt tyg under som man syr fast trikåbitar på. Eller finns de några risker med att göra på det viset? Trulsan
Senast redigerad av Trulsan den 2007-03-20 klockan 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det har jag funderat på själv många gånger, men inte testat än... jag tänker att risken ligger i att trikåtygerna "påsar sig" efter ett litet tag, men det kanske inte gör något?
Du kan väl göra ett litet prov och rapportera hit? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag hittade en beskrivning på nätet där de först fäste tyget på "fusible non-stretch interfacing" och det var viktigt att ha "non-stretch" is alla andra tyger med. Det blir spännande att se hur det funkar..du får lägga ut en bild sedan.
Lycka till, Rae |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tips!
Jag tror att det går utmärkt att göra det om du använder en sorts vlieselin som heter "solidott" det är vävt och då stryker du på det under dina bitar (och ev quiltar för x-tra) så kan man räkna dem som "vävda bitar"
Lycka till Annette |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:04.