![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Mellanlägg till babytäcken?
Har fått tag på såå söta paneler till babytäcken men har ingen aning om mellanläggsbiten... Finns det olika typer,tjocklekar? Vad är lämpligast till ett babytäcke och var hittar jag det enklast? Tips emottages tacksamt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
www.quiltbiten.com
www.lapp-elisa.com Här har jag brukat köpa samt om jag är till quiltaffärer. Min vanliga tygaffär har fibervadd i två tjocklekar. Jag brukar använda den tjockaste till babytäcken, använd övermatare vid quiltningen. Många använder bomullsvadd i täcken, den är kanske 1/2 cm tjock, Hobbs är ett märke. Men det blir ju inte fluffigt och mjukt av den. www.textilia.se har en vadd som heter Polydown som jag har funderat på att köpa till det barntäcke jag håller på med. Tuulas symaskiner i Söderhamn har en alldeles underbar vadd som jag tyvärr inte vet vad den heter, har mailat idag till henne men inte fått svar än. http://tuulas.mygiicms.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack! Jag är totalt novis på området så alla tips är värdefulla.Jag satt precis och kikade på Textilias hemsida. Såg att du tipsade om det i ett tidigare inlägg på forumet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Den vanliga billiga fibervadden kan ibland "skägga". Jag sydde en svart väska och efter ett år så såg den dammig ut men det var inte damm det var vadden som började komma ut genom tyget! Om det nu berodde på vadden eller tyget vet jag inte. Sånt här kan man ju inte veta om i förväg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kan man inte undvika det genom extra foder?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jo det är möjligt, har aldrig provat eftersom vad jag vet som är det bara väskan som skäggat, har ju inte sett de täcken jag givit bort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag brukar ha en mjuk bomullsvadd som mellanlägg när jag syr täcken, likn. bordsfilt fast utan ev. fröskal. Jag har sådan på metervara. Kontakta mig privat om du är intresserad. Med vänlig hälsning Anette
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej!
Om man använder polyester eller bomull tycker jag är en smaksak. Polydown finns på metervara liksom en fin bomullsvadd från Quilters Dream finns på syrumq.se(uppsala). Det går också att beställa vrovbitar. Hälsningar Yvonne Göranson |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Jag har mellan lägg som du kan beställa i min butik. Ring mig för mer info 0270-70023 mvh Tuula
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:47.