![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Engelska tygnamn...
Fick mitt Simplicitymönster på katthus igår och när jag tittar på tygrekomendationen så infinner sig ?????
Vad är följande för sorts tyg/sak? Sherpa Brushed Tricot High Loft batting Basket weaving spline Craft fleece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Brushed Tricot = borstad trikå (slät på ena sidan och ruggad på andra sidan)
High Loft batting = mellan foder (sån där vit som man har i täckjackor täcketn å sånt se bild) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Basket weaving spline = se länk
http://www.basketweaving.com/shopsit...ml/page14.html Craft fleece = borde vara vanligt fleece? Sherpa = länk för att möjlig identifiering? http://www.sewzannesfabrics.com/s-sherpa.html Kan det vara fuskpäls = teddytyg? Mina svar är inga definitiva svar utan mina gissningar som jag ändå hoppas kan vara till hjälp. Lycka till med katthuset! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Craft betyder ju hobby/sljöd, craft-store är typ som Panduro, så craft-fleece kanske är som hobbyfilt?? En gissning bara.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Sherpa = teddytyg
High Loft batting = vadd Craft fleece = vanlig fleece Basket weaving spline = Jag skulle kanske översätta det med vidjor. Sådana där pinnar man använder vid korgflätning och liknande. Du ska väl använda det som "tältpinnar" så du kan nog byta ut det mot någon slags plast remsor eller liknande om du inte får tag på vidjor, här är en bild: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för alla svaren. Nu kommer lönen ta slut den här månaden också
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej!
Kan ni inte lägga in orden i ordlistan! Det är jättebra med översättningar på alla engelska termer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
När jag köpte kvik mönster för ett tag sen fick man med en översättnings lista på de flesta engelska orden som kan förekomma i mönsterbeskrivningar.
Kan lägga in alla i ord listan om nån vill. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Bellatrix: Jättegärna! Har alltid en massa problem när det kommer till engelska tygnamn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:08.