![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Vad är detta? (mystiska sticknålar?)
Jag fick en massa stick- och virknålar av min mormor eftersom hon inte stickar eller virkar längre, men jag precis har börjat lära mig. Med alla nålar kom två mycket mystiska nålar:
De är två stycken, ca 27 cm långa och har ingen märkning såvitt jag ser. De är ca 2 mm i diameter, gjorda i metall och har varken virkkrok eller spets för stickning. I ena änden slutar stickan i en liten knopp, och ungefär 1 cm längre in är stickan tillplattad, med ett hål borrat i. I andra änden kan det ha suttit en knopp av plast (lik den på sticknålar) för ytan är matt. Där är stickan tillplattad två ggr, men inte lika markerat som det är vid änden med hålet. Någon som vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag kan inte säga att jag riktig vet vad det är men kan det vara delar till någon variant på det här verktyget (se bild)? Inte precis denna eftersom den inte har några hål men något liknande. Vet inte vad det heter på svenska men på engelska kallas det man gör med den hairpinlace.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Är inte det där hårnålar som man har när man rullar håret?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jätteintressant! Det närmaste man kommer på svenska för detta är väl gaffelvirkning?
en amerikansk sida: http://www.sykospark.net/hairpin/ en svensk sida med gaffelvirkning: http://web.telia.com/~u24712971/gaffelvirkning.jpg Senast redigerad av tantelin den 2007-02-22 klockan 09:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tyvärr, men inget stämmer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kan det vara ett tapetserar verktyg?
Har du möjlighet att fota oc lägga in bild på föremålet? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:33.