![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
lek konståkningsklänning
Hej!
min dotter vill ha ett skridskokalas när hon fyller och jag fick en tokig ide att ge barnen som kommer (5-8 år) en varsin skridsko klänning istället för godispåsen som man brukar ha. Jag vet att en förälder blev jätte glad när min syster "råkade" svallra för henne om min ide, Men det får ej bli fördyrt att tillverka dom. Kan man sy dessa av jysks krossade velour? 5 meter skulle då räcka till ev. 4-5 dräkter. någon som har ett bra mönster? kram PA |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hur många barn blir ni? det lät kul, men lite dyrt och med mkt jobb!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
det blir ca 5-6 barn, det behöver inte bli så mycket jobb. overlocka det mesta!
Men tänk vad duktig jag skulle bli på konståknings klänningar efterdet! hahaha kram |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Är det bara tillräckligt med stretch på tvären fungerar Jysktyget utmärkt.Ska man sen göra lite mer avancerade saker är det bättre att satsa på kvalite, det finns ju massor av fina tyger till skridskodräkter.Lycka till.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja det går säkert bra har gjort en inte i deras men i samma material
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Vill inte kasta grus i din bägare.
Men jysk krossad plysch är riktigt tråkig att sy i. Ladda med riktigt stort tålamod. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Problemet jag ser är att just det tyget är väldigt vasst att ha mot huden. Om man inte har det mot huden och har maskin som går att sy i det så är det väl inga problem. Men det var ju inte det jag skulle skriva om för du efterlyste mönster. I senaste nummret av Ottobre finns det med ett mönster på en sådan lek dans dräkt jag tror du söker. Du kan kika i Ottobre om det är vad du tänkt dig. Tidningen brukar finnas på pressbyrån bland annat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
just konståkningdräkter blir inte roliga att använda om det inte är tvåvägsstretch i dem, kanske skulle du bara sy kjolar åt dem istället?
lika roligt att få men lite mindre jobb och tyg ![]() Jag har suttit i 8 timmar idag och sytt åt en konståkningschow, och det tar sin lilla tid, även om det är enkla saker man gör. Man måste ränka in pillsakerna som resår i ärmhål, benhål och halsrigningen tråkiga pillsaker som tar minder evigheter att fixa med Senast redigerad av learningtofly den 2007-01-28 klockan 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag tycker att din idé är strålande!
- Men låt dig inte skrämmas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:41.