![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
montering av tröja
Jag har precis stickat klart alla delar på en kofta och nu undrar jag vad ni använder för tråd vid monteringen?
Jag har tidigare använt mig av samma garn jag stickat med, men det kanske man inte ska göra med en tröja? sytråd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej! Jag syr alltid ihop stickade plagg med garnet jag stickat med
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag använder alltid samma garn som jag stickar i. Men det beror kanske på vad det är för garn man stickat i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag syr ihop med kedjesöm på overlocken man måste ha differensialmatning och sätta den så tyget hålls ihop och inte töjer sig och koppla bort kniven.På alla mina maskinstickade plagg även grova mohairgarner ,du skall sätta pressarfotstrycket för grova tyger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
tack!
tack för alla svar! jag ska fortsätta med att sy ihop med garnet..
jag äger ingen symaskin.. än så länge ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Om garnet är grovt kan du dela det på längden så blir det lättare att sy och en mer omärklig söm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:11.