Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-29, 05:47   #1
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Högklackade skor

Hur ofta använder ni högklackade skor eller stövlar. På senare tid har jag märkt att jag gör det nästan alltid. Ibland får jag ont i fötterna utav lågskor eller med för liten klack. Jag brukar oftast ha en 4-6 cm hög klack men kan även ha högre ibland.

vad har ni för erfarenheter ut av höga klackar?
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 06:27   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Sommartid går jag alltid i högklackat, minst 6 cm. Vintertid har jag mina vinterstövlar med 5 cm klack.
För mig finns inget bättre än högklackat att köra bil i, hälen får så bra stöd av klacken.
Konstigt nog med min dåliga rygg, är det bästa för mig med högklackat.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 06:44   #3
Ceca Ceca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 69
Nästan aldrig. Tyckte att jag var för lång för det när jag var yngre så jag har liksom aldrig "lärt mig". Nu för tiden har jag högklackat (några cm) på bröllop eller finare fester.
Ceca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 13:17   #4
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Samma här, jag har aldrig använt högklackat. Har ett par "söndagsskor" med kanske 3 cm klack. Dessa har jag haft i tolv år och det är dem jag använder till "fin". Man kan ha dem på sig en hel kväll nästan utan att få ont. Hade jag fått det (ont alltså) skulle jag inte använda dem heller.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 14:08   #5
Anna-Carin Anna-Carin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 44
Har lätt komplex för att jag är lång, så jag har aldrig höga klackar, max 5 cm och då ska det vara till något enstaka speciellt tillfälle. Jag gillar skor med klack, så det låter när man går, men försöker hitta modeller som kanske har någon cm klack bara, för att inte öka på längden. Det ironiska är att jag nog inte är så lång som jag inbillar mig, men ni vet säker hur det är, har man fått för sig något som man inte gillar hos sig, så är det svårt att komma på andra tankar...
Anna-Carin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 15:10   #6
Banshee Banshee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 149
Jag, till skillnad från många andra, verkar det som, tycker att längd är något vackert, och jag har gärna riktigt höga klackar. Antingen har jag ingen klack alls, ballerinaskor eller liknande, det är när jag jobbar och står väldigt mycket, eller när jag shoppar och går en massa.
Eller så har jag kängor med lite lägre klack, runt 5-6 cm. När jag klär upp mig lite, till vardags eller när jag ska ut, så har jag sällan under 9-10 cm klack. Ofta har jag platåskor med klack på över 15 cm(vilket gör mig till svindlade 190+, en underbar känsla).
Under gymnasietiden gick jag nästan uteslutande i ordentligt högklackat till vardags 8-13 cm. Var då noga med att strecha ut ben och hälsenor varje kväll.
Banshee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 15:30   #7
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
Banshee skrev:
Jag, till skillnad från många andra, verkar det som, tycker att längd är något vackert, och jag har gärna riktigt höga klackar. Antingen har jag ingen klack alls, ballerinaskor eller liknande, det är när jag jobbar och står väldigt mycket, eller när jag shoppar och går en massa.
Eller så har jag kängor med lite lägre klack, runt 5-6 cm. När jag klär upp mig lite, till vardags eller när jag ska ut, så har jag sällan under 9-10 cm klack. Ofta har jag platåskor med klack på över 15 cm(vilket gör mig till svindlade 190+, en underbar känsla).
Under gymnasietiden gick jag nästan uteslutande i ordentligt högklackat till vardags 8-13 cm. Var då noga med att strecha ut ben och hälsenor varje kväll.
jag har faktiskt desse skorna hemma men gångerna man använder dem är inte så ofta

http://www.clazzy.se/butik/product_i...roducts_id=741
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 16:33   #8
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Jag undviker högt högklackat som pesten. Inte för att jag inte gillar det, för det är jättevackert och sätter ofta pricken över i:et, men jag får så förbaskat ont i sådana. 5 cm är mitt absoluta max, och då är det sköna sandaler som gäller. Högt går annars bra, har ett par platåer på 7-8 och ett annat par på 12-13. Jag kan inte heller dansa i höga högklackade skor.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 19:08   #9
Egeria Egeria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 21
Till plugget har jag högklackat eller platå så gott som dagligen.. Ca 7cm klack och uppgåt, mina högsta platåskor är med ca 14cm klack. Ska jag gå på stan eller ut med hundarna så blir det gympadojjor, men ute bland folk så blir det nästan bara högklackat. :-) [Jag är dessutom bara 1,54 lång, så jag kan ha väääldigt höga klackar utan att ens bli lång. :P]
Egeria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 19:11   #10
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
Egeria skrev:
Till plugget har jag högklackat eller platå så gott som dagligen.. Ca 7cm klack och uppgåt, mina högsta platåskor är med ca 14cm klack. Ska jag gå på stan eller ut med hundarna så blir det gympadojjor, men ute bland folk så blir det nästan bara högklackat. :-) [Jag är dessutom bara 1,54 lång, så jag kan ha väääldigt höga klackar utan att ens bli lång. :P]
oj vad kort du är
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 19:12   #11
Egeria Egeria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 21
Haha, ja.. Det har jag hört förut. Mina föräldrar är väldigt korta de med, så jag har inte så mkt att brås på.. Och inte blir jag längre heller.. Men, jag överlever. :-)
Egeria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 19:13   #12
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
Egeria skrev:
Haha, ja.. Det har jag hört förut. Mina föräldrar är väldigt korta de med, så jag har inte så mkt att brås på.. Och inte blir jag längre heller.. Men, jag överlever. :-)
klart man överlever. storleken har ingen betydelse
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 14:37   #13
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
Ni som är storanvändare av skor med klack? Får ni lika ont i fötterna som oss vanliga döliga?
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 14:39   #14
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag får inte ont i fötterna av att gå i högklackade pumps
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 15:22   #15
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Jag använder högklackat så ofta som möjligt och har gjort sedan konfirmation. Det var det man såg fram emot när man skulle konfirmera sig för då skulle man få sina första högklackade skor. När jag har högklackat så får jag mycket bättre hållning, man sträcker på sig så man blir minst 5 cm längre an vad klackarna är och det behövs när man bara är ca 1,5 m.
Jag går på Ashtanga yoga och där har jag lärt mig att sköta alla senor, även hälar och vader. Det kan annars vara det största problemet med att gå mycket i högklackat.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons