Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-15, 14:22   #1
stinaac stinaac är inte uppkopplad

Ny rubrik för rabatter och säljare!

Hej igen Ulrika,

Jag önskar ytterligare en rubrik under forumet nämligen "Rabatter och Säljare".

Det skulle vara bra om man kunde få information samlat på ett ställe beträffande rabatter främst på de dyra symaskinerna. Förutom rabatter på mässor så har en del säljare bra rabatter jämfört med andra säljare. Dessutom är det också viktigt om tips på vilka säljare som ger bra service, när man väl köpt sin dyra symaskin.

Rubriken skulle kanske vara " Symaskinsrabatter och Serviceinriktade Säljare" istället?

Med vänlig hälsning,
Stinaac
stinaac är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-15, 14:30   #2
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin

Nja där är jag tveksam det känns som om det är recensionsbanken som är rätt kanal för det. Den är ju tänkt som att man ska skriva och kommentera om produkter, försäljare, butiker, böcker mm. Ett forum är mer tänkt för diskussioner.

Mvh Ulrika
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-15, 14:57   #3
stinaac stinaac är inte uppkopplad

Ny rubrik i rescentionsbanken!

Ulrika,

OK för mig! Du kanske kan lägga in en rubrik med "Tillfälliga Rabatter" och "Mässrabatter" på symaskiner, där man kan tipsa varandra.

Symaskinerna är så dyra idag, att alla tips är superbra! Det är så tragiskt tycker jag, att så många köper ifrån England bara för att det är för dyrt i Sverige.

Och kan du lägga in "Bra säljare" och "Bra Service" blir jag ändå gladare. När man väl köpt sin dyra symaskin vill man vara trygg med en bra säljare som ger bra service!

Med det viktigaste är att få till bra rubriker, så att det är tydligt vad som det skall disskuteras därunder. Tack för all din hjälp!
Mvh,
Stinaac
stinaac är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 08:00   #4
virkvarns virkvarns är inte uppkopplad

Rabatter och säljare

Hej

Jag tycker också det låter bra med information om rabatter och bra servis.
Ofta har företaget ett kampanj- pris när dom släpper en ny produkt.Det kan vara bra att veta.Det är lika enkelt att skicka efter en vara som att besöka affären om priset är lägre.

Jag vet inte hur många dom är som köpt symaskin i England. Men visst vore det bra om tex. symaskins försäljare ville vara med i en diskussion

Men man måste hitta ett sett så det blir seriöst
det är inte bara företagaren som ska vara trevlig och servisinriktad kunden kan inte få bete sig hur som helst och döma ut ett företag.

Några tankar/Lena
virkvarns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 09:09   #5
admin

Det är viktigt att inte blanda ihop forum och recensionsbanken. Om man vill veta eller rekommendera försäljare med bra service och som över huvud taget är bra, (bra försäljare och bra service går väl ofta hand i hand) då ska man göra det i recensionsbanken. Där får man sedan en snygg lista med betygsättningen till höger, ju mer gult dess bättre betyg. Se: http://www.sysidan.se/reviews/listcat.htm?ID=11

I recensionsbanken så kan man ju också få mer än en medlems synpunkter om en sak vilket ju ger mer objektiv bedömning och den samlade betygssättningen du ser är ett genomsnitt av de tilldelade betygen.

Sedan kanske det är dags att ha ett forum för butiker och leverantörer där de kan gå in och svara på frågor och kritik från oss som handarbetar.

Rabattrubrikerna måste jag tänka igenom så det inte missbrukas.

Jag hoppas ni förstår hur jag tänker och inte tycker jag är alltför "bångstyrig".:-)

Mvh Ulrika
Gammal 2006-11-16, 09:16   #6
virkvarns virkvarns är inte uppkopplad

Hej Ulrika

Det låter klokt och bra. Förstår hur du tänker.

Mvh.Lena
virkvarns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 10:16   #7
Tinkerbelle Tinkerbelle är inte uppkopplad

Vill bara säga att jag tycker att det är jättebra att ni inte bara lägger in en massa nya forum, Ulrika!

Det är ganska många forum redan, och läggar man till för många blir det helt oöverskådligt. Jag har sett många communities med jättemycket forum där de flesta bara har några topics. Bättre då att som här försöka hopa ihop det som hör samman och behålla behändigheten! Jag tycker att ni gör ett bra jobb, så du är inte alls bångstyrig!
Tinkerbelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 10:48   #8
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Tycker också det är bra att ni är lite restriktiva. Om alla bara lärdesig använda recensionssidorna ordentligt funkar det väl alldeles utmärkt till detta.

En reflektion jag gjort är att kanske det borde finnas en möjlighet för butiken/försäljaren att också lägga in en kommentar till given kritik i recentionerna. Jag har skrivit en negativ kommentar på en av mina maskiner, utan att nämna namn eller inköpsställe, och blev sedan påhoppad av försäljaren för att jag hängt ut denna person. (även fast det inte går att lista ut vilken butik det är). Jag skulle faktiskt vilja namnge butiken för jag tycker det är var mans rätt att veta men samtidigt vill jag att säljaren ska ha möjlighet att lägga in sin version då det alltid finns två sidor av en historia. Dock måste det kanske finnas någon begränsning i antal ord eller likande så det inte blir en långdragen debatt om vem som gjort rätt eller fel.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 16:13   #9
altikh altikh är inte uppkopplad

Jag saknar ett forum där försäljare kan berätta om sina produkter, svara på frågor o.l. om de vill.
Däremot känns det rätt så meningslöst att ha ett forum bara för rabatter - dels för att 10-20-30% rabatt säger ingenting om hur mycket man får betala så länge man inte vet utgångspriset och dels för att rabatter kan ändra sig vecka för vecka.

Jag tycker också att man som i Alvans fall, skall kunna berätta vilket företag man har haft kontakt med speciellt om man blir påhoppad efteråt - det är ren konsumentupplysning. Men såvitt jag vet är det väl inget som hindrar att man namnger företag redan nu? Det finns många trådar om hur det är att handla från det eller det företaget.
Självklart är det då rimligt att företaget får försvara sig mot osakliga argument och då måste nog sysidan öppnas för inlägg från försäljare.
/Alice
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-17, 07:50   #10
admin

Det bästa är att man har ett forum för butiksinnehavare och leverantörer, där kan då medlemmar skriva och fråga eller kritisera och då har företagarna möjlighet att gå in och svara och bemöta kritiken.

Jag ska ordna ett sådant.

Mvh Ulrika
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:03.