![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp! Nålen har fastnat!
Hej.
Jag är mitt uppe i att sy mitt projektarbete. Jag har gjort massor med mönster och skisser och har köpt tyg och tiden är väldigt knapp. Självklart är symaskinen dum hela tiden. Nu har jag lyckats köra ner nålen rakt ner till undertråden. Och den sitter nu fast där. Alla trådar är borttagna och jag har tagit ur undertrådsspolen osv. Men jag vrider och vrider och ingenting händer. Någon som har något tips? jag har inte några pengar kvar till att lämna in den på lagning. ![]() tacksam för svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du kan inte dra upp den med en liten tång?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
försökte det men det gick inte tyvärr.
När jag kollade mer nogrannt såg jag att det verkar som om allt nere vid undertrådsspolen är skevt och lägger sig inte i rätt bana som det ska när man snurrar. blir nog lagning på detta hos en symaskinsreparatör.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Skruva loss nålen och bit sedan av den med en tång. Sen kan du nog ta upp både nåldelar och spolkapsel. Lägg sen tillbaka spolkapseln i rätt spår med en ny nål, snurra på handhjulet. Jag har råkat ut för det själv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:55.