![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Är det någon som såg "efter tio" förra veckan när det var sticktema? Det var med en kvinna som stickade under sändningen, en trekants-sjal i 4 trådar mohair-garn. Någon som har provat att sticka den eller liknande och som vill dela med sig av erfarenheter? Jag har beställt garn idag från yllotyll.com och har tänkt prova på. Jag är helt ny på att sticka men tycker det är SÅ roligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Något som betyder mycket för passformen ,i allafall om du stickar tröjor är att göra ett maskprov med de rekommenderade stickerna på minst 10x10 cm och mätta hur många v och maskor på 10cm sedan kan du öka eller minska stickernas storlek.så det passar masktätheten i mönstret.
Det som är viktigt med mohair är att inte pressa ner håren.och undvik strykjärnet. Annars spänner jag upp allt jag stickar som får vatten från sprayflaska och försiktig värme från strykjärn,och tokra utsträckt i det tänkta måttet. framför allt med ylle är det viktigt. Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag såg programmet och visst var det häftiga sjalar!
Det kommer du säkert att klara av. Ha det så kul! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nu har jag ialla fall köpt hem garn...alltid en början.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:48.