![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() en kompis till mig vill att jag ska sticka en tre kants schal till henne och jag vet inte riktigt vad jag ska ta betalt? Har aldrig stickat nått till någon annan förut nämligen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag räknade en gång ut att för att göra en sån trekantssjal jag hade (rätstickning i moduler) skulle jag ta betalt 1500 kronor.
Då räknade jag hur lång tid det tog att göra x antal maskor och sen multiplicerade jag med antalet maskor som stickades och sen tog jag timpenning på det. Minns inte om det var 60 eller 100 kr. Fast min uppdragsgivare var just då utan kassa och sen har det inte blivit aktualiserat igen. Dock tyckte hon att det var ett rimligt pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kom överens om priset innan du börjar sticka så uppstår inga problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
ok
okej bra att veta
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
ett litet annat tips är att först räkna på vad matrialkostanden är och så kan du höra med henne vad hos själv tycker att det skulle vara värd för hennes del, och är det en bra människa så sätter de även värde på det man gör. man kan ju räkna på den tiden man lägger ner på det och säga vad man sjävl tycker det är värt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:09.