![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Har nyligen fått veta att det ska vara en utklädningstävling på skolan i 70-tals tema och då dyker ett litet problem upp...
Jag är helt besatt av 40-, 50- och 60-talet men inte 70-talet och har ingen aning om vad som var vanligt i sverige och övriga europa under den tiden (har kollat google men hittade bara dåliga bilder från USA) Berätta gärna vad ni använde/minns att andra använde, eller läst om som användes. Tacksam för länkar, hänvisningar till böcker och övriga svar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
punk och glamrock
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
PUNK! *slår sej för pannan*
att jag glömde punken *skäms* men glamrocken, kom den inte mer i åttiotalet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
hum.. nae.. det var även 70talet.
Kanske lite senare dock.. du har nog rätt. Men punken framförallt. (: Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Disco var det ju också mycket på sjuttiotalet
![]() Vida byxor hör också sjuttiotalet till. Lycka till med tävlingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tackar
![]() Har tänkt vinna i bästa utklädning ![]() (tyvärr blir det nog inte så svårt, troligtvis blir det bara jag + några till som deltar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Några små tips över vad som gällde under 70talet.
Hippie, V-jeans, vida byxor vid benen och tajta upptill. ABBA, platåskor, afghanpälsar, stora sjalar, jesussandaler, blommor och band i håret, hårdrock, punk och discot som många anser är synonymt med 70-talet |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tack för tipsen
![]() det verkar bara finnas två olika saker för mej att välja på... Punk eller hårdrock, få se vad det blir... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Det är ju stor skillnad på om det skall vara -70 eller -79.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jo det vet jag.
Vi fick hela 70-talet att välja på så förhoppningsvis hittar jag nåt som passar mej ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Brunt, senapsgult och murrig grönt är det jag minns och att byxbenen var så vida att de fastnade i cykelkedjan när jag precis hade lärt mig cykla.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Optiskt mode OP-Mode vitt och svart. Hade själv en vit rak linneklänning utan ärmar och på den var det 3 stora svarta prickar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Var inte OP mode en 60-talare. Mary Quants grafiska mönster. Rutigt, randigt och prickigt i svartvitt?
Här är några länkar om 70-talets klädstilar http://www.anzwers.org/free/lisafashion/70sfashion.html http://www.costumes.org/history/100p...ges/1970s1.htm http://www.geocities.com/summerua/70...l#Heta%20plagg Senast redigerad av ElisabethS den 2006-11-12 klockan 22:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Åh - sweet teens ! Tror att Elisabeth S sammanfattade vad även jag tycker är 70 -tal.
+ kanske lite "Slade", "T-Rex", för långa, jätteutställda slitna brallor. tajt tshirt utanpå långärmad skjorta... ![]() Så snygga vi var , he he |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:19.