![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Bra Hårfärgsprodukt.
Nu sitter jag här och väntar på min nya hårfärg.
Man kan väl säja att min gamla egna är råttfärgad eller med finare ord mörkblond.Så jag tänkte att föryngra mig lite grann. Jag valde Schwarzkopf Natural & Easy nr 536 Gyllenblond. Vilka märken tycker ni är bra.Jag tycker det är krångligt när man har en utväxt och medlet skall ha olika tiden att verka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
toning?
jag rekomenderar att köpa toning (om det är det du använder) hos en frisör. De är dyrare, men bättre!
sen får man leva med att utväxten ska verka i 15 min och resten av håret i 5.. men min sitter så bra att man nästan bara behöver tona utväxten. prata me en frisör! MVH Lina |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tycker att det inte blir tillräcklig effekt och hållbarhet på toning. Jag rekommenderar verkligen Natural and easy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag gillar också Schwarzkopf, deras grejjer är helt enkelt bäst.
Vad gäller att köpa hos en frisör eller inte, så när jag gjorde min bruduppsättning hos Salon Victor (en ganska välrenomerad salong i centrala gbg) så skulle jag tona håret först och jag kunde antingen göra det hemma eller på salongen. Pga tidsbrist så blev det ändå så att jag skulle göra själva toningen hemma ca tre dagar innan bröllopet. Jag kunde antingen köpa produkter där eller välja min favoritprodukt, enligt hon som skulle göra uppsättningen så var det i princip samma saker. En sak som dock är bättre om man gör det hos en frisör, det är att man bara kan luta sig tillbaka och få det gjort. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har inte färgat håret på många år.Nu när jag började ingen så första gången blev det en toning hos frisören. Men jag blev inte nöjd med effekten det blev mycket bättre när jag gjorde det själv.
Jag kommer att göra det själv i fortsättningen. Det är lite så med klippningen också när man går till frisören är det oftas lite för skalat den första månaden nu har jag börjare klippa mej själv och tar lite då och då så håret är lika långt hela tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har inte vågat göra någon stor toning eller färgning själv. Jag gör det hos frisören när jag har råd och sen så täcker jag utväxten med sånt där färgmousse som bara håller några tvättar i taget. Det som är bra är att mousset går att köra i hela håret lika länge, man slipper bekymmra sig för och lika tid för utväxt och det färgade håret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag gör det hemma med hjälp av en kompis, men KÖPER alltid min toning hos frisören. De toningar som finns att köpa i vanliga affärer kan innehålla färg och färgar alltså håret ist för att tona det..
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:12.