Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-01, 13:21   #1
mellie mellie är inte uppkopplad

Talking Yippiiiee! Tygleverans!!!

Ja, måste dela med mig av glädjen. Fick idag en tygleverans från USA, den andra denna veckan. Det har hittills fungerat jättebra att beställa därifrån, och så supersnabba leveranser, det tar bara ca en vecka.
Första gången var jag skeptisk mot att lämna ut mitt kortnummer, men det krypteras så risken att något ska hända är troligen minimal. Dessutom kan jag använda min banks säkerhetstjänst som innebär att jag stänger kortet för internetköp efter den aktuella betalningen. Jag brukar också se till så jag inte har så mycket pengar på kortet utöver kostnaden för tygköpet.
Har provat att beställa från flera leverantörer, vill delge er vilka.

www.overrainbow.com
Många Laurel Burchtyger till bra priser, snabb leverans och trevliga nyhetsbrev (om man så önskar)

www.equilter.com
Massor av underbara tyger. Kolla in t ex alla kattmönstrade tyger. Inte så billig. Snabb leverans.

www.fabricshack.com
Jättefina tyger. Billigt, massor av fina reatyger. Jag har varje gång fått ett gratis mönster och nu senast fick jag också en extra bit tyg (ca 0.5 yard på full bredd)

www.foothillfabric.com
Tygerna ok. Omständig hemsida. Inte så stort utbud.

www.bearpawquilting.com
Fina tyger, bra priser. Ingen favorit hos mig ändå, vet inte varför.

Leverantörer som jag ännu inte provat men ska:
www.virginiaquilter.com
www.bugfabric.com
www.quiltersquarter.com

Av ett tiotal beställningar har jag bara betalt tullavgift en gång (160 kr), och det berodde inte på mängden/storleken utan tycks vara slumpartat.

Oj det blev ett förfärligt långt inlägg, hoppas att någon orkar ta sig igenom hela!
Kram på er alla syvänner!!
Gunnel
mellie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-01, 13:32   #2
Aminida Aminida är inte uppkopplad

Grattis till tygerna!
Kanske skulle lägga in recensioner på dessa affärer?

Själv har jag just fått min allra första symaskin på posten idag! Jag kan knappt bärga mig tills jag kommer hem från jobbet och kan hämta ut den!
Aminida är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-02, 09:06   #3
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad

Jag har också upptäckt internetshopping från USA. Beställer kanske två ggr i månaden, mest från fabricshack (billiga!). Flera gånger har jag haft frågor till dem (även e-quilter och craftconnection)och fått maila. Varje gång har jag fått snabba, trevliga och serviceinriktade svar.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:54.